Homo Erasmus

Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 08, 2005

Düsseldorf (πρωτες εντυπωσεις)

homo erasmus - Θερινό εξάμηνο του 92 στο Düsseldorf

Πετάξαμε στις 29 Φεβρουαρίου μια ηλιόλουση ζεστή μέρα από το Ελληνικό.

Περιμένοντας το αεροπλάνο και χαιρετώντας τους γονείς και φίλους που είχαν έρθει να μας συντροφεύσουν μέχρι την αναχώρηση με έκαψε ο ήλιος στα μάγουλα.

Φτάσαμε βράδυ στο Düsseldorf.

Το πρώτο που μου έκανε εντύπωση όταν έφτασα στο αεροδρόμιο ήταν η ησυχία. Αργότερα κατάλαβα ότι αιτία ήταν η τάξη και μια ανάμιξη καλής ανατροφής με ανθρώπινη ψυχρώτητα...
Το δεύτερο ήταν ο κρύος και καθαρός αέρας βγαίνοντας από το αεροδρόμιο, και στο δρόμο προς το αυτοκίνητο.
Το τρίτο η τάξη στους δρόμους.

Πετάξαμε 2 άτομα από το ΤΕΙ Αθήνας (τμήμα Ηλεκτρονικής) για το FH Düsseldorf. Ο υπεύθηνος καθηγητής μας πήγε στα δωμάτια της φοιτητικής εστίας και αργότερα μας έφερε στο σπίτι μιας Έλληνίδας όπου θα παιρνούσαμε το σαββατοκύριακο. Σκεφτήκαν βλέπεις, πως είναι καλύτερα να μην ήμαστε μόνοι μας τις πρώτες μέρες στο άδειο δωμάτιο, άγνωστοι και μόνοι μεταξύ αγνώστων. Τί γλυκιά ιδέα; Ο καθηγητής μας ήταν βλέπεις μια καρδούλα!

Θυμάμαι πρώτα πηγαμε στο δωμάτιο του άλλου φοιτητή για να αφήσει εκεί τα πραγματά του.
Ωραίο μοντέρνο κτήριο, με κόκκινα τουβλάκια, 3 ορόφους το πολύ, θέρμανση δαπέδου, πράσινη μοκέτα, όμορφο δωμάτιο περιτριγυρισμένο με πράσινο, με μια μικρή λιμνούλα με πάπιες.

Μου άρεσε...

Μετά πήγαμε στο δικό μου. Πολυκατοικία 7 ορόφων, ανάμεσα σε αλλες πολυκατοικίες, άσπρο κρύο κτίριο με κόκκινες γραμμές έξω, ψυχρό άσπρο μέσα, παλαιότερη αρχιτεκτονική, πλαστική επένδιση στο μπάνιο, PVC στο πάτωμα.
Πικράθηκα. Εκείνος ωραίο δωμάτιο και εγώ;

Αργότερα συνειδητοποιήσα, πως εγώ βρίσκομαι μέσα στη πανεπιστημιούπολη, απέναντι στην καφετερία, δίπλα στην βιβλιοθήκη, κοντά στο γυμναστήριο, στην καρδιά της φοιτητικής ζωής.

Πέρασα ωραία στο δωμάτιό μου, πέρασα ωραία στο Düsseldorf, έμαθα τη γλώσσα, έμαθα την νοοτροπία, μπήκα στην τάξη του [Düsseldorf], στο μυαλό του, απέφυγα τους Έλληνες για να επιταχύνω την εξέλιξη, μπήκα στους ρυθμούς του, γνωρισα τον άνδρα της ζωής μου, δούλεψα (και δουλευω ακόμα ευτυχώς), έμαθα οδήγηση, παντρευτηκα, γέννησα το παιδί μου, επαναζητώ την επικοινωνία με το ελληνικό στοιχείο, μετακόμισα με το παιδί μου, χωρίζω, ζω!

15 comment(s):

1ον. Καλώς ήρθες!
2ον. Με βάζεις σε σκέψεις για την εστία που θα βρω στο Αμβούργο...
3ον. Τόσο μοιραία φυγή πια; (τότε)
Και τόσο δυνατές αλλαγές; (τώρα)
Εύχομαι τώρα να είσαι καλά...

By Blogger Ttallou, at Πέμ Σεπ 08, 05:25:00 μ.μ. 2005  

Μια χαρά είναι δε βλέπεις; Ζει!

Κοίτα να δεις τι μπορεί να σου επιφυλάξει ένα εράσμους...

By Blogger Beta Blank, at Πέμ Σεπ 08, 08:24:00 μ.μ. 2005  

1, Σε ευχαριστώ.
2. Υπάρχουν εστίες και εστίες, όπως διάβασες και τελοσπάντων ποιο το σημαντικό εαν το δωμάτιό σου είναι πανέμορφο ή όχι, δεν κάνει κανείς το εράσμους για αυτόν τον λόγο. Καθαρό και λητουργικό ήταν, περισσότερο δεν χρειαζόταν...απλά ήταν χαζή στιγμή γιατί υπήρξε η σύγκριση του ωραιότερου.
3. Ναι ήταν σημαντική εποχή και μοιραια. Μου άρεσαν όλα τόσο πολύ που αφού επέστρεψα στην Αθήνα γιατί τέλειωσε το εξάμηνο, έκανα τα αδύνατα δυνατά να επιστρέψω εδώ για μόνιμα.
Και ήρθα 8 μήνες αργότερα με αεροπορικό εισήτηριο one way.
Και τότε αλλαγές, και τώρα αλλαγές, μάλλον τις χρειάζομαι.
Πέρασα δυσκολες στιγμές αλλά τώρα είμαι καλά.
Σε ευχαριστώ για τις ευχές σου.

Είδες λοιπόν τί μπορεί να προκύψει "μια ου";
Αν και αυτό πραγματικά δεν είναι το νόημα του ερασμους, να πας κάπου για να μείνεις, παρά να πάρεις intercultural εμπειρίες, να γίνεις πολίτης της ευρώπης και όχι μόνον της χώρας σου και να φέρεις αυτά που έμαθες ξανά στη χώρα σου.

By Blogger ViSta, at Πέμ Σεπ 08, 10:39:00 μ.μ. 2005  

semi-άσχετη απορία από μία άσχετη με τις λεπτομέρειες του Εράσμους φοιτήτρια:
Σπουδάζω νομική στο Λονδίνο και θέλω να πάω Αθήνα με το Εράσμους στο τρίτο μου έτος. Αυτό σημαίνει ότι χάνω το τρίτο μου έτος στο Λονδίνο για να το κάνω στην Ελλάδα, και αν ναί, αυτό δεν επηρεάζει το πτυχίο μου καθόλου?
Ρε παιδιά, γιατί όλοι αρπάζουν τις ευκαιρίες του Εράσμους κι εγώ νομίζω πως είναι δα και η πλέον μπερδεμένη διαδικασία. Slightly enlighten me please ;)
Ευχαριστώ!

By Anonymous Ανώνυμος, at Πέμ Σεπ 08, 11:44:00 μ.μ. 2005  

Δε ξέρω εαν τώρα άλλαξαν τα πράγματα, αλλά αυτά τα μαθηματα που κανεις με το ερασμους στο άλλο πανεπιστήμιο αναγνωρίζονται για το πτυχίο σου. Άρα δεν χάνεις. Ίσως να χάνεις χρόνο εαν δεν μπορεις να κάνεις ακριβώς τα ίδια μαθήματα στο άλλο πανεπιστήμιο που θα έκανες στο δικό σου... Σου είναι απόλυτα σημαντικό να μη προσθέσεις ένα εξάμηνο στο χρόνο σπουδών σου;

Μπορεί όμως και να άλλαξαν τα πράγματα και να σου λέω βλακείες. Για πεστε παιδιά τί ισχύει;

By Blogger ViSta, at Παρ Σεπ 09, 12:39:00 π.μ. 2005  

Λοιπόν, μέσα στο χάος της ημιμάθειάς μου λίγα έχω να πω:

-Στα ελληνικά πανεπιστήμια τουλάχιστον- σου αναγνωρίζονται φεύγοντας μέχρι κάποιον αριθμό μαθήματα (γύρω στα 5). Εγώ, πχ, που έχω 8 στο εξάμηνο αναμένεται να χάσω γύρω στα 3, που σημαίνει ότι στο Αμβούργο μπορώ να περάσω μέχρι 5 και γυρνώντας να δώσω τα άλλα 3.
Το Erasmus είναι μια καλή ευκαιρία να πας λίγο πίσω τις σπουδές, αλλά, όπως έμαθα σήμερα, είναι και μια καλή ευκαιρία να τις τελειώσεις νωρίτερα (εξαρτάται από το πώς θα το χειριστείς).
Τέλος, και θαρρώ πιο σημαντικό, η γράφουσα το σχόλιο τούτο είναι ένα παραδοσιακά αναποφάσιστο άτομο. Ξέρω ότι φεύγοντας για Erasmus θα αντιμετωπίσω αρκετές δυσκολίες κι ότι ίσως ζοριστώ στη συνέχεια με τις σπουδές μου.
Αλλά το δοκιμάζω διότι ξέρω ότι πρόκειται για μοναδική ευκαιρία. Χρόνο για να τελειώσω τις σπουδές λίγο αργότερα θα έχω, ευκαιρία να ζήσω έτσι έξι μήνες στην Ευρώπη, δε νομίζω να ξαναβρώ.

By Blogger Ttallou, at Παρ Σεπ 09, 01:40:00 π.μ. 2005  

Αλήθεια, είσαι ελληνίδα και σπουδάζεις στο Λονδίνο; Μήπως θα ήταν τότε καλύτερα να μη πας με το Ερασμους στην Ελλάδα, παρά σε κάποια άλλη χωρα της ΕΕ;
Την Ελλαδα την έχεις στο αίμα σου, καλό είναι να γνωρίσεις κάτι άλλο, το ερασμους δεν είναι τόσο σημαντικό για να μαζεψει κανεις γνωσεις και μαθήματα, παρά για την προσωπική ανάπτυξη του καθενός...

By Blogger ViSta, at Παρ Σεπ 09, 10:29:00 π.μ. 2005  

Σας ευχαριστώ όλους που μπήκατε στο κόπο ν'απαντήσετε!:)
@ttallou: thanks for the useful tips!
@vista: από Κύπρο είμαι και ανέκαθεν ήθελα να σπουδάσω Αθήνα. Τελικά προτίμησα Λονδίνο(το οποίο λατρεύω μεν), αλλά μου έχει μείνει το απωθημένο της Αθήνας...
Παρεπιπτόντως, εσείς στο τρίτο έτος βρισκόσασταν όταν πήγατε?

By Anonymous Ανώνυμος, at Παρ Σεπ 09, 09:22:00 μ.μ. 2005  

Ευγενικό το εσείς αλλά το εσύ το προτιμώ...
Μετά το 3 έτος, αφού είχα περάσει όλα τα μαθήματα του ΤΕΙ για την πρακτική εξάσκηση. Παράλληλα ετοίμασα και την διπλωματική εργασία.

By Blogger ViSta, at Παρ Σεπ 09, 10:50:00 μ.μ. 2005  

Το 'εσείς' πήγαινε για όλους :p

Το 3ο έτος είναι το τελευταίο του course μου, γι'αυτό ρωτώ αν γίνεται να το περάσει κάποιος στο εξωτερικό.
Και κάτι τελευταίο, είναι απαραίτητο να συνεργάζεται το πανεπιστήμιο μου με το πανεπιστήμιο της χώρας που θέλω να πάω? είχα την εντύπωση πως ναί, αλλά κάποιος μου έχει πεί πως όχι απαραιτήτως. Άσχετη γαρ, thanks for the info!

By Anonymous Ανώνυμος, at Σάβ Σεπ 10, 02:49:00 π.μ. 2005  

[αρχίζω ξανά την απαρίθμηση για να μην ξεχάσω κάτι]

1. Το blog αυτό έχει γεμίσει Κύπριους!
2. Εγώ πάντως στο 3ο -από τα 4 συνολικά- έτος φεύγω. Αλλά υπάρχουν άτομα που άφησαν ένα μάθημα στο πτυχίο κι έφυγαν τότε (5ο έτος).
3. Νομίζω πως πρέπει να συνεργάζεται το πανεπιστήμιο. Στη σχολή μου, πχ, (τι εγωιστικό σχόλιο είναι αυτό!) δεν μπορούμε να πάμε Γαλλία, διότι ακόμα δε συνεργαζόμαστε με τα Πανεπιστήμιά της.

Γιατί δε ρίχνεις μια ματιά στα links του blog μήπως σε βοηθήσουν με ακρίβεια;

By Blogger Ttallou, at Σάβ Σεπ 10, 10:53:00 π.μ. 2005  

Ψάχνω φτηνή εστία για φίλη Ερασμίτισσα απο Λιθουανία για ένα μήνα. Αν έχετε τίποτα υπόψιν στείλτε (άμεσα αν είναι εφικτό!) στο enmvsm@yahoo.com

By Anonymous Ανώνυμος, at Κυρ Ιαν 08, 05:37:00 μ.μ. 2006  

Συγνωμη μολις τωρα ειδα το σχολιο σου, δοκιμασε ισως τις πληροφοριες της σελιδας του Studentenwerk.

http://www.studserv.de/studium/wohnheim_de1.php#D

Καλη επιτυχια, ViSta

By Blogger ViSta, at Σάβ Ιαν 21, 10:38:00 μ.μ. 2006  

Και συνέχισε να ζεις τόσο έντονα

:)

By Anonymous Ανώνυμος, at Παρ Νοε 03, 05:17:00 μ.μ. 2006  

Να είσαι καλά! .... με πήγες πίσω στο 92 με μιά ιστορία που μου θυμίζει τα δικά μου, εγώ ήρθα φθινόπορο στη Φραγκφούρτη κι εγώ σπούδασα, δούλεψα και δουλεύω, παντρέυτικα, γέννησα, χώρισα, είμαι ευχαριστιμένη από τη ζωή... ευελπιστώ πάντα το καλύτερο για μένα και όλους μας.. Είμαι στο γραφείο και δεν έχω χρόνο να γράψω κι άλλα ... χάρηκα γιαυτό το ταξίδι στο παρελθόν...

γεια χαρά
Ελπίς

By Blogger Ynot, at Πέμ Ιουν 14, 05:51:00 μ.μ. 2007  

Post a comment

<< Home