Homo Erasmus

Τρίτη, Οκτωβρίου 03, 2006

Erasmus: Συμπεράσματα

Τέλειωσα κι επέστρεψα, εδώ και αρκετό καιρό.
Και ναι, ήταν τέλεια. 100% θετική εμπειρία. Και χαίρομαι που κάποιοι φίλοι με έπεισαν τελικά να πάω, όπως χαίρομαι που έπεισα και το Θάνο να πάει Μαδρίτη, κι ας τα βρίσκει καταρχήν σκούρα (κάθε αρχή και δύσκολη, φίλε!).
Τώρα που πέρασε λίγο ο καιρός μπορώ να παραθέσω κάποια συμπεράσματα, σε αρίθμηση, πάντα, για να μην τα ξεχάσω :) :
  • Καταρχήν, πολλή γραφειοκρατία, φίλε μου. Και πριν και μετά και κατά τη διάρκεια του Erasmus. Όταν αυτή παύει για λίγο, αρχίζει το party! :)
  • Πολύ πάρτυ, αν και εγώ έπαψα από την πρώτη εβδομάδα να πηγαίνω. Τα δυο πάρτι που κάναμε στο τέλος στη δικιά μας την εστία τα βάζω στην κορυφή της διάταξης. Πολλή μπύρα για το τίποτα. Τίποτα; Όχι δα... Πολλή μπύρα στην υγειά του Erasmus!
  • Πολλοί λαοί. Πάρα πολλοί λαοί. Δε θα ξεχάσω ποτέ το σκηνικό το Μεγάλο Σάββατο των Kαθολικών, σε μια εκδρομή μας, που λέγαμε ο καθένας τα έθιμα του λαού του ή το γέλιο των Ελβετών όταν μιλούσαμε γρήγορα στο τηλέφωνο επαναλαμβάνοντας τη λέξη "Έλα!".
  • Οι καθηγητές εκεί έξω είναι καλοί. Πολύ ευγενικοί, τουλάχιστον στη δική μου περίπτωση. Και για να ΄μαι ειλικρινής, δε βρήκα σοβαρές διαφορές στην ακαδημαϊκή πραγματικότητα του εξωτερικού σε σχέση με της Ελλάδας [και πάλι στη δική μου περίπτωση].
  • Πολλά ταξίδια. Η Ευρώπη είναι πιο κοντά, τα εισιτήρια πιο φτηνά και η παρέα πάντα πρόθυμη για εξορμήσεις. Αναγάγαμε το φτηνό φοιτητικό τουρισμό (move by bus, sleep in hostels) σε επιστήμη.
  • Καλοί φίλοι. Το ξέρω, λίγοι θα κρατήσουν γιατί οι αποστάσεις είναι αμείλικτες. Μου αρκεί που έχω ήδη ταξιδιωτικά πλάνα για τον ερχόμενο χειμώνα και το καλοκαίρι, εν είδει Erasmus Reunion.
  • Και κάτι τελευταίο: Η Ελλάδα από μακριά είναι πιο όμορφη. Αγαπάς και νοσταλγείς από τη τρέλα της μέχρι τους καύσωνες. Κι όταν γυρίσεις είναι σαν να 'χεις εμβολιαστεί για κάποιο διάστημα για να αντέξεις την ελληνική καθημερινότητα...
  • ...αλλά το "μικρόβιο του Erasmus" παραμένει μικρόβιο και μάλιστα δυνατό. Και ήδη σχεδιάζω την επόμενη φυγή...
ΥΓ: Και το ΙΚΥ δουλέψτε το, όσο σας πάει. Everybody does so-it's worthy... ;)

Φιλιά,
ttallou, Hamburg SoSe 2006

18 comment(s):

χαίρομαι που τα συμπεράσματά σου είναι επί το πλείστον θετικά :-)
Είδες, δεν σε κακό συμβουλεύσαμε ;-)

To μικρόβιο του Εράσμους, σημαίνει καταβάση να είσαι ανοικτός για τις πιθανότητες και τις διαφορετικές κουλτούρες. Γιορτή σήμερα στα μέρη μας (Tag der Deutschen Wiedervereinigung, 16η χρονιά της επαναένωσης), να είσαι καλά όπου και αν είσαι :-)

By Blogger ViSta, at Τρί Οκτ 03, 08:52:00 μ.μ. 2006  

Γεια χαρά. Είμαι φοιτητής και ψήνομαι και εγώ να φύγω κατά το 4ο έτος. Εσύ πόσο καιρό έκατσες ? Και θα μου πρότεινες να πάω 6μηνο ή χρόνο (εγώ λέω χρόνο :P ) προς Άμστερνταμ μεριά.
Μιχάλης.

By Anonymous Ανώνυμος, at Τετ Οκτ 11, 01:25:00 μ.μ. 2006  

Εγώ έμεινα ένα εξάμηνο.
Φύγε κι εσύ για έξι μήνες και το πολύ πολύ να τους παρατείνεις!
Άμστερνταμ...λέει ;)

By Blogger Ttallou, at Πέμ Οκτ 12, 01:07:00 π.μ. 2006  

Γεια σας! Είμαι στο 5ο έτος τώρα κι έφυγα για ένα εξάμηνο στο Οβιέδο της Ισπανίας. Είναι καταπληκτικά! Όποιος το σκέφτεται να φύγει, να πάψει να το σκέφτεται και να τρέξει στο γραφείο Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου του. Η γραφειοκρατία με τρελαίνει, αλλά πιστεύω αξίζει τον κόπο! Hasta Luego!

By Blogger Eroviana, at Σάβ Οκτ 14, 09:49:00 μ.μ. 2006  

Αντε καλή προσαρμογή τώρα!
Για να παρατείνεις το χρόνο παραμονής σου δεν είναι τόσο απλό!Πρέπει να ξανακάνεις αίτηση και από τα ξένα που θα βρίσκεσαι δεν θα ναι και πολύ εύκολο να το οργανώσεις και επιπλέον πρέπει αυτός που θα έχει επιλεγεί να πάει το επόμενο εξάμηνο από τη σχολή σου να μην θέλει να πάει, που σημαίνει ότι πρέπει να τον βρεις και να του πεισ πόσο χάλια είναι εκεί :)

By Blogger vatraxos, at Δευ Οκτ 23, 12:34:00 μ.μ. 2006  

η ζήσαμε το εράσμους συμπτωματικά με ακριβώς την ίδια αίσθηση ή όλοι οι ερασμίτες περνούν το ίδιο τέλεια σε όποια πόλη κι αν είναι!Έχω δέκα μέρες ακόμα εδώ στην Ιταλία...και παρ'όλο που έχω να πάω μισό χρόνο Ελλάδα (δεν κατέβηκα Χριστούγεννα έκανα τουρ ;Ρ) και μου χουν λείψει πολλά πράγματα πάααρα πολύ με πιάνει κατάθλιψη και μόνο στην ιδέα ότι πρέπει να αφήσω το σπίτι μου και τους φίλους μου εδώ...

By Blogger pwlina, at Πέμ Φεβ 08, 05:29:00 μ.μ. 2007  

παιδια δηλωσα κι εγω ερασμος φετος αλλα λογο του χαους που επικρατει στα πανεπιστημια, καθ'οτι ειναι κλειστα, δεν μπορω να παρω απο πουθενα πληροφοριες! για το πως να επιλεξω μαθηματα που θα μενω κτλ!!! εσεις πως μαθατε? θα ημουν ευγνωμων εστω για μια μικροσκοπικη πληροφορια..τωρα που ανακαλυψα και το μπλογκι θα το ξεκοκαλισω =)

By Blogger Νίνα, at Παρ Μαρ 09, 01:20:00 π.μ. 2007  

εγω δηλωσα για βερολινο...

By Blogger Νίνα, at Παρ Μαρ 09, 01:21:00 π.μ. 2007  

χμ, η αλήθεια είναι πως εγώ προβλήματα με καταλήψεις πριν φύγω δεν αντιμετώπισα...

πάντως σε ό,τι αφορά στα μαθήματα που θα πάρεις εκεί+τη στέγασή σου, θα πρέπει να απευθυνθείς στον υπεύθυνο εράσμους καθηγητή του Βερολίνου.

Να πάρεις δηλαδή μια λίστα με τα μαθήματα (η οποία συνήθως βγαίνει νωρίς και στην ιστοσελίδα του uni) και να τα δηλώσεις μέσω του καθηγητή+να προμηθευτείς (εγκαίρως θα έλεγα) την αίτηση για εστία. Εκτός κι αν θες να μείνεις σε διαμέρισμα.

Στην Ελλάδα σε ποιο πανεπιστήμιο είσαι; Το γραφείο διεθνών σπουδών και εράσμους συνήθως μπορεί να παράσχει αυτές τις πληροφορίες, και απ' ότι νομίζω, δεν έχουν καταλήψεις.

[μη διστάσεις να ρωτήσεις κι άλλα!]

By Blogger Ttallou, at Παρ Μαρ 09, 01:33:00 π.μ. 2007  

χιλια ευχαριστω!!!σου εστειλα και μειλ για να μην γεμιζω σχολιακια αυτη τη σελιδα! ηδη μου ειπες αρκετα! απ'οτι καταλαβα πρεπει να στειλω e-mail στο εκει πανεπιστημιο για παραπανω πληροφοριες! =)ευχαριστωωωω γιατι ειναι ενα θεμα που με κατενθουσιαζει αλλα με αγχωνει παραλληλα!

By Blogger Νίνα, at Παρ Μαρ 09, 02:03:00 π.μ. 2007  

πρεπει να σε ευχαριστησω πολυ ttallou για την βοηθεια σου!!! τελικα ναι
ΠΕΡΑΣΑ ΚΙ ΕΓΩ ΕΡΑΣΜΟΥΣ!!!

ΦΕΥΓΩ ΓΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ!!!!!!!

=)))))))

By Blogger Νίνα, at Δευ Μαΐ 21, 02:07:00 π.μ. 2007  

:) τι καλά!
πότε με το καλό αναχωρείς;

By Blogger Ttallou, at Δευ Μαΐ 21, 09:23:00 π.μ. 2007  

Σήμερα με πήραν τηλέφωνο από το γραφείο διεθνών σχέσεων και μου παν πως μόλις ήρθε fax από το πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ.

accepted...


:D
WOOOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

By Anonymous Ανώνυμος, at Τρί Μαΐ 29, 09:32:00 μ.μ. 2007  

Ω, ρε μάνα τι έχεις να πιείς....:Ρ
Καλορίζικο!

By Blogger Ttallou, at Τρί Μαΐ 29, 09:39:00 μ.μ. 2007  

giati paratisate toso kalo blog? :(

By Blogger EviLiNia, at Παρ Νοε 23, 03:49:00 π.μ. 2007  

@evi prokopi,
γιατί δεν αρκεί να γράφουμε μόνο οι παλιοί Ερασμίτες, χρειάζεται νέο αίμα...

By Blogger Ttallou, at Παρ Νοε 23, 08:30:00 π.μ. 2007  

reeeeeeee......8l na paw elvetia me t erasmous!!!!!!!t prerei n kanw k poies einai oi proupo8eseis???????

By Blogger skiouiiiiii, at Δευ Δεκ 01, 07:56:00 μ.μ. 2008  

paidia gnwrizei kaneis an einai kala sth Stuttgart h sto Regensburg tis Germanias pou thelw na paw?
thnx!

By Blogger poisongodmachine, at Πέμ Ιουν 25, 04:34:00 μ.μ. 2009  

Post a comment

<< Home